Essentiële Tips Om Succesvol Te Adverteren Op Facebook

Adverteren op FacebookAdverteren op Facebook werd ooit beschouwd als het Wilde Westen van de reclamewereld.

Tegenwoordig is het echter de standaard methode geworden om jouw doelgroep te bereiken.

Het is ook uitermate geschikt om snel geld te verdienen.

De snelste manier om online geld te beginnen verdienen, is namelijk een goeie advertentie die de juiste potentiële klanten brengt naar een goed converterend verkoopsproces.

Het maakt daarbij niet uit welk product of dienst je verkoopt.

Simpel toch?

Als je enige ervaring hebt met adverteren op Facebook, weet je dat het niet zo simpel is en dat je het eerst goed onder de knie moet krijgen vooraleer je er daadwerkelijk winst mee gaat maken.

Niet alleen moeten je advertenties de aandacht trekken, maar het verkoopsproces naar waar ze leiden, moet ook goed werken.

Eens je dit verkoopsproces hebt opgezet, moet je je conversies optimaliseren zodat je meer en meer geld begint te verdienen.

Maar hoe begin je hieraan? Waar moet je op letten?

Wat is een goeie advertentie? En hoe kan je geld verdienen door te adverteren op Facebook?

Hoe Creëer Je Jouw Marketing Boodschap?

Iedereen wil geld verdienen met adverteren op Facebook. Zoveel is duidelijk.

Maar de meeste mensen falen nog voordat ze echt zijn gestart. Ze falen omdat ze niet de juiste boodschap creëren. Ze maken met andere woorden geen connectie met hun doelgroep.

Je maakt een goeie connectie met je doelgroep door de volgende 3 punten toe te passen:

  1. Het doel is om een connectie te maken. Hiervoor moet je empathie tonen. Laat je potentiële klanten weten dat je begrijpt hoe ze zich voelen.

    Ze moeten aanvoelen dat je hun pijn en probleem echt begrijpt vooraleer ze kunnen geloven dat hetgeen je wil verkopen hun probleem kan oplossen.

  2. De volgende stap in het maken van je marketingboodschap, is vertellen dat je je ook zo hebt gevoeld.

    Je weet hoe ze zich voelen omdat je dit ook hebt ervaren. Dat gevoel was de aanleiding om het product of de dienst te creëren om het probleem aan te pakken.

  3. Als derde stap vertel je je potentiële klanten over de oplossing die je hebt gevonden.

    Wat heeft er voor jou gewerkt om het probleem op te lossen? Kan je aantonen dat het ook voor anderen heeft gewerkt om het probleem voor hen ook op te lossen als ze jouw oplossing gebruikten.

Eigenlijk wil je het volgende zeggen: “Hey, ik weet hoe je je voelt … ik heb me ook zo gevoeld … totdat ik ontdekte …”

Dat is het. Op die manier kom je empathisch over en creëer je een echte connectie.

Goede marketing is niet wanneer jouw ideale klant jou begrijpt.

Nee, goede marketing is wanneer jouw ideale klant zich door jou begrepen voelt. Dan ontstaat er een echte connectie.

Vergeet niet dat mensen zelden kopen op basis van logica. Mensen kopen vooral op basis van emotie.

Dus des te beter je een emotionele connectie kan creëren in je marketing communicatie, des te groter de kans dat je veel zal verkopen en dus veel geld zal verdienen.

Hoe Maak Je De Perfecte Facebook Advertentie?

Hoe maak je de perfecte Facebook advertentie?Als je geld wil verdienen met adverteren op Facebook, moet je goede advertenties maken.

Hoe maak je de perfecte Facebook advertentie waar veel mensen op klikken?

Dit is duidelijk niet alleen van belang om te adverteren op Facebook, maar ook op andere online platforms zoals Youtube, Instagram, LinkedIn, …

Je moet op de volgende 3 dingen letten om een advertentie te ontwerpen die jouw doelgroep aanspreekt, hun aandacht trekt zodat ze stoppen met scrollen en op jouw advertentie klikken om dan opgenomen te worden in jouw verkoopsproces en uiteindelijk een betalende klant te worden.

  1. De afbeelding van jouw advertentie moet de aandacht trekken zodat iemand zal stoppen met scrollen.

    We zijn allemaal zo gewend om eindeloos te scrollen op social media platformen. We scrollen snel door onze nieuwsfeed en wachten tot er iets verschijnt dat onze aandacht trekt. Je moet je afbeelding laten opvallen.

    Wees dus origineel. Gebruik geen gelijkaardige afbeelding als veel anderen al hebben gebruikt.

  2. Je moet een connectie maken. Mensen zijn hier naar op zoek. Als je die emotionele connectie niet kan maken, zal je er waarschijnlijk ook niet in slagen om ze te converteren naar betalende klanten.

  3. Geef duidelijk aan welke actie je wilt dat je bezoeker uitvoert. Je moet een duidelijke call-to-action hebben, zoals bijvoorbeeld “ontvang dit gratis eboek door je naam en emailadres op te geven”.

Hoe Bereik Je Jouw Doelgroep?

Om succesvol te adverteren op Facebook moet jouw advertentie de juiste doelgroep bereiken. Als die je marketing boodschap nooit de juiste mensen bereikt, heb je je tijd verspild.

Hoe kan je de juiste mensen in jouw doelgroep bereiken?

Om dat uit te leggen, moet je het Pareto principe begrijpen. Het Pareto principe, ook gekend als de 80/20-regel, stelt dat 80% van je resultaten afkomstig is van 20% van je inspanningen.

Dit principe is algemeen van toepassing.

80% van jouw omzet, komt van 20% van jouw klanten. 80% van jouw inkomen, komt voort uit 20% van jouw werk.

Waarom is dit zo belangrijk?

Het betekent dat je bij het adverteren op Facebook de 20% mensen moet vinden die 80% van jouw omzet zullen genereren.

Door de doelgroep van je advertenties op Facebook te beperken, kan je de juiste mensen bereiken.

Je moet daarbij de volgende 3 stappen volgen:

  1. Stel jezelf de vraag wie jouw potentiële klanten volgen op internet en social media. Het is misschien een marktleider of goeroe? Het is belangrijk om dit goed uit te zoeken.

  2. Het volgende dat je je moet afvragen is waar jouw potentiële klanten vaak rondhangen.

    Waar gaan ze dagelijks naartoe? Op welke blogs of forums zijn ze actief? Welke magazines lezen ze? Welke social media platformen gebruiken ze en in welke groepen hangen ze rond?

  3. De derde stap is om te bepalen waar je potentiële klanten geld aan uitgeven.

    Waar iemand zijn geld aan uitgeeft, is vaak een indicatie van waar zijn hart en zijn passie liggen. Als ze bijvoorbeeld geld uitgeven in supermarkten die veel biologische voedingsproducten verkopen, zijn ze waarschijnlijk bewust bezig met hun gezondheid en hebben ze meer besteedbaar inkomen.

Welke Waardevolle Content Krijgen Ze?

Wat geef jij aan je bezoekers in ruil voor het inschrijven op jouw mailinglijst?

Om geld te kunnen verdienen met adverteren op Facebook moet je altijd iets van waarde leveren.

Wat is dat in jouw geval? Is het een checklist? Of een eboek? Of misschien een fysiek boek?

Het moet iets zijn dat snel te consumeren is (10 à 15 minuten ongeveer) en meteen iets oplevert.

Om geld te verdienen op internet zijn er in feite twee gouden regels.

De eerste is dat je eerst waardevolle content gratis moet weggeven vooraleer je probeert iets te verkopen.

De tweede regel is dat elke stap van je marketingproces op zichzelf waardevol moet zijn. Elke stap. Niet slechts een paar van de stappen. Elke stap van je verkoopsproces moet iets waardevols opleveren voor je potentiële klant.

Je moet jezelf de vraag stellen wat jij aan je bezoekers kan geven dat hen echt vooruit helpt.

Er zijn 4 criteria waaraan dit moet voldoen om effectief te zijn:

  1. Het moet snel te consumeren zijn. Ongeveer 10 à 15 minuten, misschien zelfs sneller.

  2. Het moet aanzetten tot actie en resultaat opleveren. Er is een verschil tussen informatie en inzicht. Inzichtelijke content vertelt de lezer wat hij moet doen met de informatie om een zeer specifiek resultaat te bereiken.

  3. De content moet doelgericht zijn. Iedereen is op zoek naar een oplossing voor iets. Jouw kado moet hen dichter bij hun doel brengen.

    Als jij hen een bruikbare oplossing aanreikt, zullen ze de vooruitgang die ze maken met jou associëren. Dat betekent dat ze nog meer naar jou zullen komen en bereid zullen zijn om te betalen nog verdere vooruitgang te boeken.

  4. Het moet eenvoudig zijn. Iedereen wil een eenvoudige oplossing.

    Hoe bepaal je of het eenvoudig genoeg is? Stel jezelf de volgende vraag: als ik deze informatie aan een tiener zou geven, zou die het dan correct kunnen toepassen?

Gratis Eboek

Met adverteren op Facebook kan je je advertentie onder de aandacht brengen bij je doelgroep.

Dit brengt geïnteresseerde bezoekers naar jouw website of blog waar je je producten of diensten verder aanprijst.

Ontdek in mijn gratis eboek hoe je dit hele systeem kan opzetten. Met de tools die tegenwoordig op internet beschikbaar zijn, is dit helemaal niet moeilijk. Er is geen technische kennis voor nodig.

Laar hieronder je naam en emailadres achter en ik stuur je meteen het boek door!

 


Laat een reactie achter