Beste Plan Van Aanpak Om Meer Bezoekers Op Je Website Te Krijgen?

Meer bezoekers op je websiteOndervind je problemen om meer bezoekers op je website te krijgen?

Dit was ook een van mijn grootste uitdagingen in het begin.

Als je een prachtige website hebt gemaakt, maar niemand weet ervan, dan ga je geen geld verdienen.

Je moet manieren vinden om bezoekers op je website te krijgen … bezoekers die geïnteresseerd zijn in het onderwerp waar je website over gaat.

Bezoekers zijn de bloedtoevoer van jouw online business.

De verschillende manieren om meer bezoekers op je website te krijgen, zijn onder te verdelen in twee grote categorieën:

  1. Gratis verkeer
  2. Betaald verkeer

In dit blogartikel ga ik de voor- en nadelen van beiden op een rijtje zetten en zal ik een aanbevolen plan van aanpak uit de doeken doen.

Gratis Verkeer

De belangrijkste (en meest besproken) methode om gratis bezoekers op je website te krijgen, is zoekmachine optimalisatie.

Meer bezoekers op je website via zoekmachine GoogleHiermee ontvang je organisch verkeer van zoekmachines zoals Google.

Lees zeker mijn uitgebreid artikel met concrete tips om met zoekmachine optimalisatie bovenaan in Google te komen.

Er zijn ook nog andere manieren om gratis bezoekers te bekomen:

  • Reacties schrijven op gerelateerde forums en blogs
  • Updates plaatsen op social media
  • Gastbloggen op andere blogs in jouw niche

Ik heb in het verleden al een artikel geschreven over de beste strategieën om meer bezoekers op je website te krijgen.

In dit artikel wil ik je een duidelijk beeld geven van de voor- en nadelen van de twee grote categorieën zodat je dit mee in rekening kan nemen om te bepalen op welke strategieën jij je gaat focussen.

De belangrijkste voordelen van gratis verkeer zijn:

  1. Het is gratis! Het kost geen geld.

  2. Organisch zoekverkeer levert geïnteresseerde bezoekers op aangezien ze jouw website hebben gevonden via een zoekopdracht in een zoekmachine.

  3. Gratis verkeer is duurzaam: je blijft maand na maand bezoekers ontvangen, niet enkel wanneer je een advertentie campagne hebt lopen.

  4. Als je hoog in Google verschijnt voor bepaalde zoektermen, vergroot dit de geloofwaardigheid en reputatie van jouw website.

De belangrijkste nadelen zijn:

  1. Het vereist wel wat tijd en moeite. Je moet tijd investeren vooraleer je echt resultaat zal zien.

  2. De zoekmachines kunnen hun algoritmes voor het rangschikken van websites zomaar ineens veranderen. Dit kan de ranking van je website plots verslechteren.

Betaald Verkeer

Meer bezoekers op je website via Facebook AdsAls je een budget hebt dat je kan spenderen om meer bezoekers op je website te krijgen, zijn er volgende opties:

  • Pay-per-click advertenties zoals Facebooks Ads, Google Adwords
  • Banner reclame op gerelateerde forums en blogs
  • Betaalde persberichten

Met betaald verkeer kan je sneller bezoekers op je website krijgen.

Je betaalt om je advertentie te laten verschijnen bij je doelpubliek. Meteen nadat je campagne bijvoorbeeld op Facebook live gaat, kunnen er mensen klikken op jouw advertentie en zo op jouw website terecht komen.

De belangrijkste voordelen van betaald verkeer zijn:

  1. Je kan sneller dan met gratis verkeer meer bezoekers op je website krijgen.

  2. Het is mogelijk om eenvoudig een zeer specifieke doelpubliek te bereiken met je advertentie.

  3. Je kan je campagnes aan- en uitschakelen wanneer je maar wil.

Het belangrijkste nadeel is dat het kostelijk kan zijn als je het niet op de juiste manier beheert.

Uiteindelijk betaal je voor beide manieren: om gratis verkeer te krijgen, moet je tijd investeren. Betaald verkeer koop je met geld.

Plan Van Aanpak Voor Meer Bezoekers Op Je Website

Een fout die vaak gemaakt wordt door beginnende internet ondernemers, is dat ze hun inspanningen niet genoeg focussen.

Ze proberen tegelijkertijd verschillende manieren om meer bezoekers te krijgen, of springen van de ene methode naar de andere, maar focussen op geen enkele methode lang genoeg om echt resultaat te zien.

Je gaat de beste resultaten zien als je één bepaalde methode kiest en dan echt doorzet tot je het volledig onder de knie hebt.

Daarna kan je dan een andere methode kiezen om meer bezoekers op je website te krijgen en je er weer volledig op focussen tot je resultaat ziet.

Belangrijk: welke methode je ook kiest, het is belangrijk dat je er eerst voor zorgt dat je de bezoekers van je website kan converteren.

De Belangrijkste Pijler

Zoekmachine optimalisatie moet naar mijn mening de allerbelangrijkste pijler zijn in jouw strategie om meer bezoekers op je website te krijgen.

Waarom?

Wel, omdat zoekmachine optimalisatie bezoekers oplevert uit de zoekmachines die echt geïnteresseerd zijn in jouw website.

Denk er maar eens over na.

Wat doen mensen als ze informatie willen over een bepaald onderwerp of een oplossing zoeken voor een bepaald probleem?

Ze Googlen het! En ze klikken hoogstwaarschijnlijk op één van de hoogste pagina’s in de zoekresultaten, dus het is uitermate belangrijk om hoog in Google te verschijnen.

Ook als mensen een product willen kopen, zoeken ze via Google naar reviews en ervaringen om zeker te zijn dat ze het juiste product kopen.

De conversieratio van een bezoeker die via een specifieke zoekopdracht op jouw website terecht komt kan zeer hoog zijn als de content van jouw website een goed antwoord biedt op de zoekopdracht van de bezoeker.

Het is ook duurzaam: maand na maand komen er meer bezoekers op je website als je blijft focussen op zoekmachine optimalisatie.

Snel Resultaat

Als je sneller resultaat wil zien en je budget laat het toe, dan raad ik aan om Facebook Ads te gebruiken.

Er is een leercurve aan verbonden, want je moet goed weten wat je doet, maar Facebook Ads is uitermate krachtig om je op een specifieke doelgroep te richten en snel bezoekers te zien verschijnen op je website.

Heb je geen budget voor online advertenties, dan raad ik aan om actief te zijn in gerelateerde forums of blogs.

Als je nuttige reacties schrijft, gaan mensen op jouw signature link klikken en zo op jouw website terecht komen.


Laat een reactie achter