Waarom niemand zich inschrijft op jouw mailinglijst (en wat je eraan kan doen)

Beeld je eens in dat je een email stuurt naar je mailinglijst en dat de verkopen van je nieuwste product daarna automatisch komen binnengestroomd.

Het is enorm waardevol om een mailinglijst te hebben met mensen die geïnteresseerd zijn in wat jij te zeggen hebt.

Het opbouwen van een mailinglijst is uitermate belangrijk als je geld wil verdienen op internet.

Maar hoe doe je dat?

Hoe krijg je mensen zo ver om zich in te schrijven op jouw mailinglijst?

Vroeger was het genoeg om gewoon te vermelden dat je een nieuwsbrief had waar mensen zich op konden inschrijven, maar die dagen zijn voltooid verleden tijd.

Als je tegenwoordig een mailinglijst wil opbouwen, moet je een strategie hebben om mensen geïnteresseerd genoeg te maken om zich in te schrijven op jouw mailinglijst.

Wat kan de reden zijn als niemand zich inschrijft op jouw mailinglijst en zijn er dingen die jij kan doen om dit te veranderen?

Laten we deze vragen eens verder onderzoeken, ok?

Als het je nog niet helemaal duidelijk is hoe email marketing werkt, wat de stappen zijn en hoe je er geld mee kan verdienen, raad ik je aan om eerst dit blogartikel te lezen: Hoe werkt email marketing en hoe kan je er geld mee verdienen?

Waarom Niemand Zich Inschrijft Op Jouw Mailinglijst

Stel je voor dat je terecht komt op een blog of website die je nog nooit eerder hebt bezocht.

De website heeft een aantal interessante artikels, maar geeft je geen overweldigend WAUW gevoel.

Dan bemerk je in de zijbalk van de website het opt-in formulier voor een nieuwsbrief.

Het opt-in formulier zegt enkel: “schrijf je in voor de nieuwsbrief met exclusieve tips!”

Is dit aanlokkelijk?

Beantwoordt dit de vraag: “Wat heb ik eraan?”

Nee, niet echt.

Kan je je oproep om in te schrijven op jouw mailinglijst zo onweerstaanbaar maken dat mensen niet kunnen wachten om zich in te schrijven en te ontdekken wat je voor hen in petto hebt?

Zo ja, hoe dan?

Hoe Maak Je Jouw Mailinglijst Onweerstaanbaar?

Het vereist wat meer werk om het aanmelden op je mailinglijst onweerstaanbaar te maken.

Veel startende internet ondernemers focussen vooral op het verhogen van het bezoekersaantal op hun website, maar je moet er ook voor zorgen dat die bezoekers zich aanmelden op jouw mailinglijst.

Op die manier kan je langdurig contact met hen houden en hun vertrouwen winnen.

Als je wilt dat meer mensen zich inschrijven op jouw mailinglijst, moet je je bezoekers iets aanbieden dat aanlokkelijk is.

Om het inschrijven op jouw mailinglijst onweerstaanbaar te maken, moet je mensen iets geven in ruil voor de tijd en moeite om zich in te schrijven. Je moet hen iets waardevols geven als ze zich aanmelden op jouw mailinglijst.

Dit kan een gratis 15 pagina’s tellend rapport zijn, de opgenomen audio van een 20 minuten durend interview, een korte video presentatie, een serie emails van een autoresponder of nog iets anders.

Het hoeft niet groot te zijn, maar het moet wel iets specifieks zijn.

Het moet erop gericht zijn om snel één probleem op te lossen of één obstakel te overwinnen.

Het moet onmiddelijke bevrediging bieden.

Mensen die zich aanmelden op jouw mailinglijst zullen het onmiddellijk consumeren en daarna meer willen.

Maak dus een specifiek geschenk dat je kan weggeven aan mensen die zich aanmelden op jouw mailinglijst.

Communiceer dan de voordelen van dit geschenk op je website zodat mensen zich willen inschrijven op je mailinglijst om te kijken hoe je hen kan helpen.

Als jouw gratis geschenk daadwerkelijk een probleem oplost of een obstakel overwint, zullen mensen meer willen omdat ze blij zijn dat je hen hebt geholpen met een eerste probleem en zullen ze je beginnen te vertrouwen.

Focus Op Een Specifiek Probleem

De grootste email marketing fout die je kan maken, is om je gratis geschenk te uitgebreid en te complex te maken.

Het is niet de bedoeling om mensen te overweldigen met al je kennis.

Het is eerder de bedoeling om hen te helpen met een specifiek probleem zodat je hun vertrouwen wint en ze meer over jou en je internet bedrijf te weten willen komen.

Als je bijvoorbeeld een internet bedrijf hebt dat mensen wil helpen om af te vallen of gewicht te verliezen, schrijf dan geen gratis e-book over gewicht verliezen in het algemeen, maar bijvoorbeeld over de 7 voedingsmiddelen die je het snelst doen bijkomen (en hoe je die kan bannen uit je leven).

Als jouw internet bedrijf mannen wil helpen om een vrouw te verleiden en een vriendin te vinden, maak dan geen gratis product dat gaat over vrouwen verleiden in het algemeen, maar schrijf een e-book over hoe een man een vrouw die hij niet kent, kan aanspreken zodat zij hem verder wil leren kennen.

Als jouw internet bedrijf producten verkoopt om mensen beter te doen golfen, maak dan een gratis product dat een golfer gegarandeerd zal helpen om verder en beter gericht af te slaan op elke hole.

Je snapt het nu wel denk ik …

Gaan Mensen Dit Niet Doorhebben?

Probeer ik je erin te luizen als ik je bij mij thuis uitnodig voor een heerlijk diner met enkele Italiaanse topwijnen?

Komt dit dan over als trucje of is het gewoon een vriendschappelijk gebaar?

Een gratis geschenk geven in ruil voor het inschrijven op jouw mailinglijst kan gebruikt worden als marketing truc, maar het is aan jou om te verzekeren dat het op een positieve manier gebruikt wordt.

Als jouw gratis geschenk mensen helpt met een probleem, kan je het zonder scrupules gebruiken als lokmiddel om mensen te laten inschrijven op jouw mailinglijst.

Jouw gratis geschenk zal mensen helpen om een obstakel te overwinnen en hun leven te verbeteren.

Ze zullen je dankbaar zijn en blij zijn dat ze zich hebben aangemeld op jouw mailinglijst.

Meer nog: ze zullen uitkijken naar verdere emails van jou.

Samenvatting

Laat me snel nog even overlopen van wat we zojuist geleerd hebben.

De meeste mailinglijsten krijgen weinig aanmeldingen omdat er geen aanlokkelijke reden is voor mensen om zich in te schrijven.

Doe meer dan enkel zeggen dat mensen zich moeten inschrijven. Geef ze iets specifieks dat hen meteen zal helpen.

Benadruk ook de waarde van dit gratis geschenk op je website.

Vertel hoe het de mensen die zich inschrijven zal helpen om een specifiek probleem te overwinnen.

Maak je gratis product specifiek, behulpzaam en niet te complex.


Laat een reactie achter