Het Grootste Nadeel Van Social Media Om Bezoekers Aan Te Trekken

Het grootste nadeel van social media.Wat is het grootste nadeel van social media als je er geld mee wil verdienen?

De laatste jaren zijn er meer en meer internet ondernemers die geld verdienen via social media platformen zoals Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, …

Deze mensen gebruiken social media om hun kennis te verspreiden of mensen te vermaken. Zo trekken ze klanten aan.

Ze delen foto’s, schrijven korte updates, maken live video’s …

Gaandeweg begint een groep mensen hen te volgen, waarna een aantal ervan zich aanmelden als klanten om hun producten te kopen.

Het is zeer opwindend als een update op social media veel belangstelling krijgt, maar een dag of twee later is het effect verdwenen. Daarna voelen ze de druk weer om nieuwe dingen op social media te plaatsen om onder de aandacht te blijven.

Nadeel Van Social Media

Het nadeel van social media is dat de informatie die er op wordt geplaatst zeer snel zijn impact verliest.

  • De afbeelding die je op Instagram deelt, heeft 48 uur later bijna geen effect meer.

  • De Facebook post waar je je energie in steekt, levert een aantal likes, comments en shares op, maar een dag later is de post begraven in je tijdslijn.

De dingen die je vandaag op social media plaatst, zullen binnen een paar dagen nog maar weinig waarde hebben.

Als blogger heb ik moeite om te begrijpen waarom sommige internet ondernemers zich puur op social media focussen en geen tijd steken in het schrijven van artikelen op hun eigen blog.

Blogartikelen die ik jaren geleden heb geschreven, leveren nu nog altijd bezoekers op.

Zo heb ik bijvoorbeeld een paar jaar geleden een blogartikel geschreven met een overzicht van de verschillende manieren waarop je geld kan verdienen op internet omdat ik hier veel vragen van beginners over kreeg:

>> Wil Je Geld Verdienen Op Internet? Dit Zijn De Populairste Manieren!

Dit is nog steeds één van de artikelen die het meeste bezoekers naar mijn blog brengt.

Kan je je een Facebook bericht of een Instagram foto voorstellen die dat soort resultaten oplevert?

Natuurlijk niet. En dat zal ook nooit gebeuren.

Dit is het grote nadeel van social media.

De vraag die je jezelf moet stellen, is waarom je zoveel tijd, geld en energie zou investeren in iets dat enkel korte termijn impact heeft, terwijl er andere opties zijn die langere termijn resultaten opleveren.

Jaren Gratis Bezoekers

Het is een stuk eenvoudiger om consistente inkomsten te genereren als je een constante stroom van bezoekers hebt.

Niet elk artikel dat je op je blog publiceert, zal jaren bezoekers opleveren.

Maar als je voldoende energie steekt in het schrijven van een lang blogartikel in plaats van een social media bericht dat vrij snel weer verdwijnt, zal je iets opbouwen dat op de lange termijn resultaten kan opleveren.

Dit komt omwille van de manier dat Google werkt.

Denk er maar eens over na. Wanneer was de laatste keer dat een Facebook bericht of een Instagram verhaal vanboven in Google verscheen als antwoord op een zoekopdracht.

Dit gebeurt niet. En het zal ook niet gebeuren.

Google waardeert uitgebreide artikelen.

Google is op zoek naar inhoud die het beste antwoord geeft op een bepaalde vraag.

De beste zoekresultaten in Google zijn bijna altijd lange blogartikelen, Youtube video’s (Youtube is natuurlijk eigendom van Google), Wikipedia artikelen of andere artikelen die uitgebreide antwoorden geven.

Als je ook op consistente basis gratis verkeer uit Google wil krijgen, zal je interessante artikelen moeten publiceren op je blog.

Het beste van al is dat je je producten of diensten op automatische piloot kan verkopen als je erin slaagt om blogartikelen te schrijven die dag in dag uit bezoekers trekken uit Google.

Het overgrote deel van de verkopen die ik realiseer, komen van mensen die één van mijn blogartikelen gevonden hebben via een zoekopdracht in Google.

Als je consistent inkomsten wil halen uit je blog, moet je een manier vinden om verkopen te realiseren zonder dat je telkens zelf handmatig interesse moet opwekken.

Social media is een fantastische tool om deel te nemen aan conversaties, maar het grote nadeel van social media is dat je voortdurend nieuwe updates moet plaatsen om het doeltreffend te doen werken.

De update van gisteren verdwijnt snel in de stroom van nieuwe updates.

Ik maak liever één keer een uitgebreid blogartikel en laat er keer op keer nieuwe lezers naartoe komen, zelfs als ik slaap of op reis ben.

Wat denk jij hierover?

Ervaar jij de vluchtigheid ook als het grootste nadeel van social media of heb je hier een andere mening over?

Laat het zeker weten in een reactie onder dit blogbericht!


Laat een reactie achter