Vermijd Deze 3 Fouten Als Je Een Succesvolle Blog Wil Starten

De meeste startende bloggers hebben een verkeerd beeld van wat er nodig is om een succesvolle blog te creëren.

In dit artikel wil ik een aantal misvattingen ontmaskeren.

Met “een succesvolle blog” bedoel ik een blog waarmee je een aardig centje bijverdient zonder dat je daarvoor de volgende wereldberoemde internet guru of superstar blogger moet worden.

Als je de illusie dat je in de eerste maanden meteen tienduizenden euro’s zal verdienen opzij zet, kan je je in plaats daarvan concentreren op een praktisch stappenplan dat je gegarandeerd op termijn resultaten zal opleveren.

Er doen heel veel mythes over online geld verdienen de ronde.

In dit artikel wil ik 3 misleidende blog tips die je heel vaak hoort, ontkrachten en jou alternatieven geven die je in staat zullen stellen om een succesvolle blog te bouwen.

1. Verkrijg Massa’s Bezoekers Op Je Website

De meeste startende bloggers dromen van het opbouwen van een gigantisch publiek. Ze hopen dat hun blog zal overspoeld worden met een massa bezoekers.

Ze zien dit als de enige manier om een aardig centje te verdienen met hun blog.

Dit kan goed waar zijn in sommige gevallen.

Blogs die bijvoorbeeld steunen op advertenties als primair middel om inkomen te genereren, hebben een groot aantal bezoekers nodig omdat de waarde van elke bezoeker zo laag is.

Als je echter een product of een dienst aanbiedt, heb je waarschijnlijk maar een duizendtal bezoekers per maand nodig om een zeer mooi inkomen te verdienen.

Anders gezegd: het loont veel meer om een klein aantal geëngageerde bezoekers aan te trekken, dan een massa bezoekers die toevallig op je website terecht komen en niet echt geïnteresseerd zijn in waar je mee bezig bent.

Het klinkt misschien verrassend, maar om een succesvolle blog te maken, moet je je dus focussen op het aantrekken van een minderheid.

Hoe kan je dit in de praktijk brengen?

Eenvoudig: focus je content marketing inspanningen op een kleine groep lezers, mensen met zeer specifieke problemen en verlangens.

Deze lezers maken de meeste kans om waardevolle klanten te worden.

Blog tip om te onthouden: wees niet bang om je niet op de massa te richten. Het is ok om je te concenteren op een kleinere groep die waardevoller voor jouw internet bedrijf kan zijn.

Dit kan betekenen dat je moet trachten een sub-groep van het publiek van je blog aan te spreken met jouw producten.

Waarom zou je proberen een product te maken dat iedereen aanspreekt, terwijl er mensen zijn die geld willen betalen voor een oplossing voor een specifiek probleem waar jij hen mee kan helpen?

2. Besteed Alles Uit

Heel veel bloggers zijn geobsedeerd door outsourcing.

Voor sommigen is een blogger pas echt succesvol als hij wordt gedwongen in een situatie waarin hij dagdagelijkse taken moet uitbesteden aan een hardwerkende, virtuele assistant in de Fillippijnen of India.

Dit gebeurt meestal wanneer een blog zo onhanteerbaar groot is geworden dat outsourcing noodzakelijk wordt.

Als je je echter focust op het creëren van een succesvolle blog die een kleinere groep waardevolle bezoekers aantrekt in plaats van een overvloed aan toevallige bezoekers, zal je veel minder nood hebben om te outsourcen.

Ik zou je ook deze belangrijke opmerking over outsourcing willen meegeven: de beslissing om te starten met outsourcen valt achteraf gezien vaak samen met de achteruitgang van de kwaliteit van een blog.

Als je taken wil uitbesteden, moet je op zijn minst gedeeltelijk de controle over je blog uit handen geven.

De meest elementaire taken kunnen relatief gemakkelijk uitbesteed worden zonder risico op verval van de kwaliteit van je blog, maar veel bloggers trappen in de val om meer en meer uit te besteden zodat hun blog geleidelijk aan levensloos en onpersoonlijk wordt.

Blog tip om te onthouden: Hoewel outsourcing in sommige gevallen onvermijdelijk zal zijn, zou ik je toch aanraden om goed na te denken welke delen van je internet bedrijf je wil uitbesteden en welke je zeker in eigen handen wil houden om de kwaliteit van je succesvolle blog niet achteruit te laten gaan.

3. Treed Zoveel Mogelijk Uit Je Comfortzone

Op het internet kan je veel misleidende blog tips vinden.

Een derde populaire blog tip om een succesvolle blog te bouwen, is dat je zoveel mogelijk uit je comfortzone moet stappen om je grenzen te verleggen.

De echte groei van je internet bedrijf bevindt zich zogezegd buiten jouw comfortzone.

Dit advies manifesteert zich op vele manieren.

Voel je je niet op je gemak voor een camera? Toch moet je dit doen aangezien video marketing de nieuwe trend is.

Kan je het geluid van je eigen stem niet aanhoren? Toch moet je een podcast starten als je meer klanten wil aantrekken.

Krijg je het benauwd bij de gedachte dat je een live uitzending zou moeten doen? Toch moet je webinars geven om meer te kunnen verkopen aan jouw klanten.

Maar uiteindelijk is dit allemaal onzin.

Hoewel video marketing, podcasts en webinars alle drie zeer krachtige internet marketing methoden zijn, is geen van hen een absoluut noodzakelijke voorwaarde voor succes.

Er bestaan ook tal van succesvolle blogs die enkel gebaseerd zijn op geschreven tekst.

Het verleggen van je grenzen kan een nuttige en winstgevende oefening zijn, maar je moet je nooit gedwongen voelen om iets te doen omdat bepaalde blog tips beweren dat dit de “enige” manier is om succes te bereiken of de “effectiefste” manier om te slagen.

Blog tip om te onthouden: er bestaat niet zoiets als “de enige manier” of “de effectiefste manier”. Wat wel bestaat, is de manier die het comfortabelste aanvoelt voor jou en het beste bij jouw merk past.

Conclusie

Er is geen juiste of verkeerde manier om een succesvolle blog te bouwen. Het is belangrijk om te ontdekken wat werkt voor jou.

Neem de bovenstaande blog tips in overweging.

Het is niet per se nodig om een overvloed aan bezoekers naar je website te krijgen. Je kan een zeer mooi inkomen verdienen met een kleinere, maar zeer betrokken groep bezoekers.

Je hoeft niet alles uit te besteden. Als je je minder richt op de massa en meer focust op een kerngroep van klanten, zal outsourcing veel minder nodig zijn.

En tot slot: het is niet nodig om dingen te doen die niet goed aanvoelen. Focus op de internet marketing technieken die je graag doet en die goed bij jouw blog passen.


Laat een reactie achter